آموزشترید در فارکس

آموزش اندیکاتور باند بولینگر یا بولینگر باند

Rate this post

بولینگر باند چیست؟

اندیکاتور باند بولینگر یا باند‌های بولینگر یکی از پرطرفدارترین ابزارهای معاملاتی در بین انواع تریدرها است که می‌توان گفت نسبتاً دارای تاخیر کمی می‌باشد. به همین دلیل استفاده از آن می‌تواند برای کسانی که با اندیکاتورها کار می‌کنند مفید باشد.

آموزش اندیکاتور باند بولینگر

Bollinger Bands از سه خط تشکیل شده است. خط میانی از میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه استفاده می‌کند. باند بالایی با گرفتن باند میانی و افزودن دو برابر انحراف استاندارد روزانه به آن مقدار محاسبه می‌شود. باند پایین با در نظر گرفتن باند میانی منهای دو برابر انحراف استاندارد روزانه محاسبه می‌شود.

باندهای بولینگر از سه خط باند بالا، میانی و پایین تشکیل شده‌اند. باند میانی یک میانگین متحرک است و پارامترهای آن توسط معامله‌گر انتخاب می‌شود. نوارهای بالایی و پایینی در دو طرف نوار میانگین متحرک قرار دارند. معامله‌گر تعداد انحرافات استاندارد مورد نیاز خود را که نشانگر نوسان تنظیم شده است، تعیین می‌کند. تعداد انحرافات استاندارد به نوبه خود فاصله بین باند میانی و باندهای بالا و پایین را تعیین می‌کند. موقعیت این باندها اطلاعاتی را در مورد میزان قوی بودن روند و سطوح بالقوه قیمت بالا و پایین که ممکن است در آینده نزدیک مورد انتظار باشد، ارائه می‌دهد.

یک استراتژی رایج هنگام استفاده از Bollinger Bands شناسایی شرایط بازار در هنگام اشباع خرید و فروش می‌باشد. هنگامی که قیمت دارایی به زیر باند پایین Bollinger Bands می‌رسد، قیمت‌ها شاید بیش از حد کاهش یافته و به دنبال افزایش هستند. از سوی دیگر، زمانی که قیمت به بالای باند بالایی می‌شکند، ممکن است بازار دچار اشباع خرید شود و در انتظار کاهش باشد.

در واقع بولینگر باند قیمت دارایی‌ها را که از میانگین منحرف شده‌اند را شناسایی می‌کند.

همچنین بخوانید: بازدهی بهتر معاملات کوتاه مدت یا معاملات اسکالپینگ

در بازارهای رنج این استراتژی می‌تواند به خوبی کار کند، زیرا قیمت همانند یک توپ بین دو باند اندیکاتور حرکت می‌کند. با این حال بولینگر باند همیشه سیگنال‌های خرید و فروش دقیقی ارائه نمی‌دهد. برای مثال در طول یک روند قوی این اندیکاتور می‌تواند سیگنال‌های اشباع خرید و فروش را خیلی زود صادر کند و معامله‌گر در جهت خلاف روند پوزیشن بگیرد و در نهایت با ضرر مواجه شود.

برای کمک به رفع این مشکل، یک معامله‌گر می‌تواند به جهت کلی قیمت نگاه کند و سپس فقط سیگنال‌هایی را بگیرد که معامله‌گر را با روند همسو می‌کند. به عنوان مثال، اگر روند نزولی است، تنها زمانی که قیمت به باند بالایی می‌رسد پوزیشن‌های فروش بگیرید. در صورت تمایل می‌توان از باند پایینی همچنان به عنوان خروجی استفاده کرد، اما پوزیشن خرید جدید باز نمی‌شود زیرا این به معنای مخالفت با روند است.

استراتژی بولینگر باند در فارکس

باندهای بولینگر را می‌توان برای تعیین میزان افزایش یک دارایی و زمانی که به طور بالقوه در حال معکوس شدن یا از دست دادن قدرت است استفاده کرد. اگر یک روند صعودی به اندازه کافی قوی باشد، به طور منظم به باند بالایی خواهد رسید. یک روند صعودی که به باند بالایی می‌رسد نشان می‌دهد که سهام در حال افزایش است و معامله‌گران می‌توانند از این فرصت برای تصمیم گیری برای خرید استفاده کنند.

همچنین بخوانید: کپی تریدینگ چیست؟ به همراه آموزش کپی تریدینگ

اگر قیمت در روندهای صعودی عقب نشینی کند و بالای باند میانی بماند و به باند بالایی برگردد، این نشان دهنده قدرت زیادی است. به طور کلی، یک قیمت در روند صعودی نباید باند پایین را لمس کند و اگر این اتفاق افتاد، علامت هشداری برای معکوس شدن یا از دست دادن قدرت سهام است.

بیشتر معامله‌گران تکنیکال قصد دارند از روندهای صعودی قوی قبل از وقوع معکوس سود ببرند. هنگامی که سهام نتواند به اوج جدیدی برسد، معامله‌گران تمایل دارند دارایی را در این نقطه بفروشند تا از متحمل شدن زیان ناشی از روند معکوس جلوگیری کنند.

معامله‌گران تکنیکال رفتار یک روند صعودی را برای اینکه بدانند چه زمانی قدرت یا ضعف را نشان می دهد، از این روش استفاده می‌کنند.

باندهای بولینگر را می‌توان برای تعیین میزان نزول یک دارایی و زمان بازگشت بالقوه به روند صعودی استفاده کرد. در یک روند نزولی قوی، قیمت در امتداد باند پایین‌تر حرکت خواهد کرد و این نشان می‌دهد که فعالیت فروش همچنان قوی است. اما اگر قیمت نتواند باند پایینی را لمس کند یا در امتداد باند پایین حرکت کند، نشانه‌ای از این است که روند نزولی ممکن است مومنتوم خود را از دست بدهد.

هنگامی که قیمت عقب نشینی (بالا) وجود دارد و قیمت در زیر باند میانی باقی می‌ماند و سپس به باند پایین باز می‌گردد، این نشانه قدرت روند نزولی زیادی است. در یک روند نزولی، قیمت‌ها نباید بالاتر از باند بالا بشکنند، زیرا این نشان می‌دهد که روند ممکن است معکوس شود یا کند شود.

همچنین بخوانید: معرفی و آموزش بروکر کپیتال اکستند

اگرچه باندهای بولینگر ابزارهای مفیدی برای معامله‌گران فنی هستند، اما چند محدودیت وجود دارد که معامله‌گران باید قبل از استفاده از آنها در نظر بگیرند. یکی از این محدودیت‌ها این است که باندهای بولینگر در درجه اول واکنشی هستند، نه پیش بینی کننده. باندها به تغییرات در حرکات قیمت، اعم از روند صعودی یا نزولی واکنش نشان می‌دهند، اما قیمت‌ها را پیش بینی نمی‌کنند.

به عبارت دیگر، مانند اکثر اندیکاتورهای فنی، باندهای بولینگر یک اندیکاتور عقب مانده هستند. این به این دلیل است که این ابزار بر اساس یک میانگین متحرک ساده است که میانگین قیمت را می‌گیرد.

اگرچه معامله‌گران ممکن است از باندها برای سنجش روندها استفاده کنند، اما نمی‌توانند از این ابزار به تنهایی برای پیش بینی قیمت استفاده کنند. جان بولینگر، توسعه‌دهنده Bollinger Bands، توصیه می‌کند که معامله‌گران باید از این سیستم به همراه دو یا سه ابزار دیگر استفاده کنند که سیگنال‌های مستقیم بیشتری در بازار ارائه می‌دهند.

 

پیوند کوتاه: https://www.shamohsen.net/?p=1305

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *