ارز دیجیتالتحلیل بازار

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر بازار و بررسی هدف بعدی قیمت آنها (7 آذر 1402)

Rate this post

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر

بیت کوین شاهد ذخیره سود نزدیک به 38000 دلار است، اما این اصلاح احتمالاً سطحی خواهد بود زیرا سطوح پایین تر احتمالاً خریداران را جذب می کند.


بیت کوین هفته را با یک روند اصلاحی آغاز کرده است. شکست گاوها در حفظ مقاومت بالای 38000 دلار، فرصت کوچکی را برای خرس‌ها فراهم کرده است تا تلاش کنند و برگردند. فروش قوی قیمت را در 27 نوامبر به زیر 37000 دلار رساند.

با این حال، سطوح پایین تر احتمالاً خریداران را جذب می کند زیرا گاوها می خواهند حرکت خود را در ماه پایانی سال حفظ کنند. خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری خواهند داشت زیرا تلاش می‌کنند تا اصلاح را عمیق‌ تر کنند. این می تواند نوسانات را در چند روز آخر نوامبر افزایش دهد، زیرا هم گاوها و هم خرس ها تلاش می کنند کندل ماهانه به نفع آنها بسته شود.

در حالی که ابهامات کوتاه مدت همچنان وجود دارد، نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، رابرت کیوساکی دیدگاه بلند مدت صعودی خود را در مورد بیت کوین، طلا و نقره در پست X (توییتر سابق) در 26 نوامبر تکرار کرد. آن را “سیستم پول جعلی” می نامند.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها از سطح حمایت قوی مربوطه جهش خواهند کرد یا خرس ها قدرت را در دست میگیرند؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل قیمت شاخص S&P 500

شاخص SPX پس از صعود سرسام آور به بالای خط روند نزولی به روند صعودی خود به سمت بالا ادامه داد. این نشان دهنده تقاضای قوی در سطوح بالاتر است.


رالی چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به منطقه اشباع خرید سوق داده است، که نشان می‌ دهد در کوتاه‌ مدت اصلاح یا تثبیت جزئی ممکن است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4448) سطح بسیار مهمی است که باید در جهت نزولی مراقب آن بود.

اگر قیمت از این سطح بالا برود، نشان می دهد که این احساسات صعودی باقی می ماند و معامله گران کاهش قیمت را به عنوان یک فرصت خرید می بینند که چشم انداز شکست بالای 4650 را افزایش می دهد.

برعکس، سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که گاوها کنترل خود را از دست می دهند. سپس ممکن است شاخص به میانگین متحرک ساده 50 روزه (4346) سقوط کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار آمریکا (DXY) تلاش کرد تا از سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 103.46 در 21 نوامبر بهبود یابد، اما خرس‌ها تمایلی به تسلیم شدن نداشتند.

فروشندگان در 22 نوامبر قیمت را در 104.21 متوقف کردند و در تلاشند تا قیمت را به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% یعنی 102.55 کاهش دهند. متحرک نمایی متحرک 20 روزه (104.54) و RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان می دهد که خرس ها کنترل را در دست دارند.

اولین نشانه قدرت، وقفه و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. سپس ممکن است شاخص به سمت مقاومت سفت در 106 صعود کند.

بیت کوین (BTC)

اقدام قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در حال شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی است که با شکست بالای 38 هزار دلار بسته می شود.

میانگین های متحرک صعودی و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر مقاومت 38000 دلاری شکسته شود، جفت BTC/USDT ممکن است تا 40000 دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت شکست به سمت بالا، ممکن است جفت به هدف الگوی 41160 دلار برسد.

همچنین بخوانید:پامپ 30 درصدی لونا کلاسیک | علت جهش قیمت LUNC چیست؟

خرس‌ها باید قیمت را به زیر خط روند صعودی بکشند تا الگو صعودی را باطل کنند. این ممکن است شرایط را برای سقوط به 34800 دلار فراهم کند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، یک حرکت رنج بین 34800 تا 38000 دلار را پیشنهاد می‌کند. خرس ها در یک شکست قدرت را بدست خواهند آورد و قیمت را به زیر 34800 دلار می رسانند.

اتریوم (ETH)

اتریوم در 24 نوامبر به مقاومت 2137 دلاری نزدیک شد، اما گاوها نتوانستند بر این مقاومت غلبه کنند. همانطور که از سایه بلند کندل روزانه مشاهده می شود، ممکن است به ذخیره سود منجر شود.

خرس ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1998 دلار) برسانند. اگر آنها بتوانند اینکار را انجام دهند، جفت ETH/USDT ممکن است به 1904 دلار سقوط کند. یک شکست در زیر این سطح، یک الگوی سقف دو قلو را تکمیل می کند. این تنظیم معکوس می تواند اصلاح عمیق تری را در SMA 50 روزه (1834 دلار) آغاز کند.

در عوض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند، نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان خریداران را جذب می کند. سپس ممکن است جفت به منطقه مقاومت بین 2137 تا 2200 دلار صعود کند. خریداران با ایجاد فشار خرید اتریوم باید برای تکمیل یک الگوی مثلث صعودی بزرگ از این منطقه صعود کنند.

بایننس کوین (BNB)

موفق نشدن گاو ها برای شکست میانگین متحرک 20 روزه (237 دلار) در 23 نوامبر نشان می دهد که خرس ها در تلاش هستند تا سطح را به مقاومت تغییر دهند.


خرس ها فشار فروش خود را حفظ کردند و قیمت را به زیر SMA 50 روزه (229 دلار) رساندند. جفت BNB/USDT می‌تواند در مرحله بعدی به سطح حمایت در 223 دلار و سپس به 219 دلار کاهش یابد. خریداران احتمالا با قدرت از این منطقه دفاع خواهند کرد.

در روند صعودی، گاوها با خرید بایننس کوین باید قیمت را به بالای 240 دلار برسانند و حفظ کنند تا نشان دهند که فشار فروش در حال کاهش است. این ممکن است یک رالی را تا 255 دلار و بعداً به مقاومت اصلی در 265 دلار آغاز کند.

ریپل (XRP)

ریپل از SMA 50 روزه (0.58 دلار) در 22 نوامبر برگشت، اما با میانگین متحرک 20 روزه (0.61 دلار) برخورد کرد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش می‌کنند تا میانگین متحرک 20 روزه را به مقاومت تبدیل کنند.

فروشندگان سعی خواهند کرد قیمت را به زیر SMA 50 روزه کاهش دهند و حمایت حیاتی را در 0.56 دلار به چالش بکشند. اگر این سطح شکسته شود، نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره قدرت را در دست دارند. سپس ممکن است جفت XRP/USDT به تدریج به 0.46 دلار سقوط کند.

برعکس، اگر با ایجاد فشار خرید ریپل قیمت از سطح فعلی یا 0.56 دلار بالا برود و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 معامله شود، نشان می دهد که این جفت ممکن است در محدوده بزرگ بین 0.56 تا 0.74 دلار به نوسان ادامه دهد.

سولانا (SOL)

سولانا مقاومت 59 دلاری را در 26 نوامبر رد کرد، که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش هستند تا تجمعات امدادی را در این سطح متوقف کنند.


خرس ها سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (53 دلار) موقعیت خود را بیشتر تقویت کنند. جفت SOL/USDT الگوی سر و شانه را تکمیل می کند اگر به زیر سطح 51 دلار برسد. این می تواند یک اصلاح شدید به SMA 50 روزه (40 دلار) و پس از آن به هدف الگوی 34 دلاری آغاز کند.

همچنین بخوانید: واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال | تحلیل 5 ارز برتر برای سود روزانه (6 آذر 1402)

گاوها با خرید سولانا احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد کاهش نزدیک به 51 دلار را متوقف کنند. اگر جهش از این سطح به بالای 59 دلار برسد، نشان می‌ دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. این جفت ممکن است پس از آن، بالاترین سطح محلی 68 دلار را دوباره تست کند.

کاردانو (ADA)

کاردانو در سه روز گذشته نتوانست از مقاومت 0.40 دلار عبور کند. این ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند تا سود خود را ثبت کنند.


جفت ADA/USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.37 دلار) سقوط کند که احتمالا خریداران را به خود جذب خواهد کرد. اگر قیمت با قدرت از این سطح جهش کند، این نشان می دهد که روند مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید کاردانو با کاهش هستند. سپس گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا با 0.40 دلار بر مقاومت غلبه کنند. در صورت موفقیت، جفت ممکن است تا 0.46 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر میانگین متحرک 20 روزه شکست بخورد، این جفت ممکن است به 0.34 دلار سقوط کند. انتظار می رود خریداران از این سطح محافظت کنند زیرا در صورت تسلیم شدن، ممکن است جفت به SMA 50 روزه (0.32 دلار) برسد.

دوج کوین (DOGE)

خرس‌ها سعی کردند دوج کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) در 26 نوامبر برسانند، اما آنطور که به نظر می رسد گاوها با این کاهش قیمت برای خرید دوج کوین اقدام می کنند.


گاوها قیمت را به بالای مقاومت 0.08 دلاری در 27 نوامبر رساندند، اما سایه بلند روی کندل فروش خوبی را در سطوح بالاتر نشان می دهد. اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، جفت DOGE/USDT می تواند به SMA 50 روزه (0.07 دلار) سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت بار دیگر از متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند، تقاضا در سطوح پایین تر را نشان می دهد. سپس گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت بالای 0.08 دلار را حفظ کنند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و تا 0.10 دلار افزایش یابد.

چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال LINK در 26 نوامبر از خط روند نزولی عبور کرد، اما گاوها با ایجاد فشار خرید چین لینک نتوانستند قدرت روند را حفظ کنند. این ممکن است فروش را جذب کرده باشد، که قیمت را به زیر خط روند نزولی در 27 نوامبر کشاند.

میانگین متحرک 20 روزه (14 دلار) همچنان سطح کلیدی است که باید در کوتاه مدت مراقب آن بود. اگر قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، نشان می‌ دهد که خرس‌ها در حال تلاش برای بازگشت هستند. سپس جفت LINK/USDT می تواند تا سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی 12.83 دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. این امر چشم انداز یک رالی را تا مقاومت بالای 16.60 دلار افزایش می دهد.

منبع: کوین تلگراف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *