ارز دیجیتالتحلیل بازار

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر برای سود روزانه (15 بهمن 1402)

Rate this post

تحلیل 10 ارز دیجیتال برتر برای سود روزانه (15 بهمن 1402)

عملکرد تاریخی بیت‌کوین در ماه فوریه به نفع گاوها بوده و این مسئله شرایطی را برای احتمال صعود بالای 45000 دلار ایجاد می‌کند. آیا آلت‌کوین‌ها نیز این روند را پیگیری می‌کنند؟

راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ژانویه نتوانست قیمت‌ها را افزایش دهد؛

زیرا معامله‌گران بر روی دارایی‌های فروخته‌شده توسط صندوق گری اسکیل (GBTC) تمرکز کردند و جریان خالص ورودی به سایر ETF‌ها را نادیده گرفتند.

این نشان می‌دهد که معامله‌گران به دنبال فروش با اخبار و بهره‌مندی از سود بودند.

با این حال، یک نشانه مثبت این است که بیت‌کوین برای مدت طولانی زیر سطح 40000 دلار باقی مانده است.

این نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان سرمایه‌گذاران را جلب می‌کنند.

خرید در کاهش قیمت و فروش در هر رالی ممکن است باعث نگه‌داشتن بیت‌کوین در یک محدوده برای چند روز شود.

محرک اصلی بعدی، هاوینگ بیت‌کوین در ماه آوریل است.

بر اساس داده‌های CoinGlass، یکی دیگر از نکات مثبت این است که بیت‌کوین در ماه فوریه میانگین سود ماهانه حدود 12 درصد را داشته است.

از سال 2013، بیت‌کوین تنها در سال‌های 2014 و 2020 ماه فوریه را با بازده ماهانه منفی به اتمام رسانده است.

آیا بیت کوین می تواند عملکرد تاریخی قوی خود را در ماه فوریه تکرار کند؟ آیا آلت کوین ها روند بیت کوین را دنبال می کنند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل بیت کوین (BTC)

بیت کوین در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (42,365 دلار) و مقاومت 44,700 دلار معامله شده است.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به آرامی شروع به افزایش کرده و شاخص نسبت قیمت به درآمد (RSI) به محدوده مثبت پیشرفته، که نشان‌دهنده یک مزیت جزئی برای خریداران است. در صورتی که گاوها با افزایش خرید بیت کوین، سطح 44700 دلار را به سمت بالا بشکنند، جفت BTC/USDT می‌تواند تا 49000 دلار ارتقا یابد. انتظار می‌رود که خرس‌ها از این سطح به صورت تهاجمی دفاع کنند.

اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه فروپاشی کند، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در تلاش هستند تا کنترل روند را در دست بگیرند. در این صورت، فروش ممکن است با کاهش قیمت به زیر 41394 دلار افزایش یابد. سپس ممکن است این جفت به 40000 دلار و سپس به 37980 دلار کاهش یابد.

تحلیل اتریوم (ETH)

اتریوم در محدوده 2100 تا 2400 دلار نوسان دارد، اما گاوها تسلیم نشده‌ اند و سعی می‌ کنند قیمت را به بالاتر از مقاومت پیش رو برسانند.

بسته شدن با ارزش بیش از 2400 دلار، نشان‌دهنده اولین نشانه از تقویت است. این ممکن است باعث ایجاد فشار خرید اتریوم توسط سرمایه‌گذاران شود و باعث افزایش قیمت به سمت 2700 دلار گردد. اگر قیمت از سطح 2700 دلار کاهش یابد اما از میانه 2400 دلار بازگردد، نشان‌دهنده ایجاد احساس مثبت می‌شود. این موضوع می‌تواند چشم‌انداز یک رالی به سمت 3000 دلار را تقویت کند.

در مقابل، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی یا 2400 دلار کاهش یابد، نشان‌دهنده ممکن است که این جفت برای بازه زمانی بیشتری در این کانال نوسان داشته باشد. اگر قیمت به زیر 2100 دلار برسد، خرس‌ها قدرت کنترل روند را به دست خواهند گرفت.

تحلیل بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در 31 ژانویه به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (304 دلار) رسید، اما خرس ها نتوانستند حمایت 50 روزه را در قیمت 297 دلار از بین ببرند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یافته و شاخص نسبت قیمت به درآمد (RSI) نزدیک به نقطه میانی قرار دارد، که نمایانگر تعادل بین عرضه و تقاضا است. شکست بالای خط روند نزولی، تعادل را به نفع خریداران متمایل می‌کند. یک مقاومت جزئی در 322 دلار وجود دارد، اما در صورت عبور از آن، جفت BNB/USDT ممکن است تا 338 دلار افزایش یابد.

به‌عکس، اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، نمایانگر ادامه احساسات منفی و فروش توسط خرس‌ها در رالی خواهد بود. این باعث افزایش خطر شکست به زیر 288 دلار می‌شود.

تحلیل سولانا (SOL)

سولانا در 30 ژانویه مقاومت 107 دلار را شکست اما در 1 فوریه از میانگین متحرک بازگشت. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای 107 دلار برسانند.

اگر توانایی انجام این کار را داشته باشند، جفت SOL/USDT الگوی سر و شانه معکوس را تکمیل می‌کند. این ممکن است با آغاز یک حرکت صعودی به 126 دلار منتهی شود، که یک مقاومت قوی محسوب می‌شود. اما اگر گاوها با خرید سریع سولانا، روند را کنترل کنند، هدف بعدی الگو می‌تواند 134 دلار باشد.

در صورتی که خرس‌ها نقلی از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را زیر میانگین‌های متحرک کشاند. این جفت ممکن است تا 80 دلار کاهش یابد که احتمالاً به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کند.

تحلیل ریپل (XRP)

فروشندگان XRP را در 31 ژانویه به زیر سطح حمایت 0.50 دلار رساندند، اما سایه کندل نشان می دهد که سرمایه گذاران برای خرید ریپل با بهترین قیمت در سطوح پایین تر اقدام می کنند.

صعود قیمت ریپل به بالاتر از سطح مقاومت 0.51 دلار، می‌تواند شرایط را برای افزایش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.53 دلار) فراهم کند. همچنین انتظار می‌رود که خرس‌ها با قوت از این سطح دفاع کنند. در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، جفت XRP/USDT ممکن است تا سطح 0.46 دلار سقوط کند.

اولین نشانه از قدرت، بسته شدن قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود. سپس ممکن است این جفت به سمت خط روند نزولی حرکت کند. خریداران باید این مقاومت را با انرژی بشکنند تا یک حرکت جدید به سمت 0.67 دلار شروع شود.

تحلیل کاردانو (ADA)

کاردانو چندین روز است که در یک الگوی کانال نزولی معامله می‌ شود، که نشان می‌ دهد خرس‌ها به فروش خود در رالی ادامه می‌ دهند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.51 دلار) و شاخص نسبت قیمت به درآمد (RSI) نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی برای گاوها و خرس‌ها ایجاد نمی‌کند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، گاوها با خرید لحظه‌ای کاردانو سعی خواهند کرد قیمت را به سمت خط روند نزولی کاهش دهند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح نشان می‌دهد که روند نزولی کوتاه مدت ممکن است به پایان برسد.

سطح بحرانی در رالی نزولی 0.46 دلار و سپس خط حمایت کانال نزدیک به 0.40 دلار است.

تحلیل آوالانچ (AVAX)

آوالانچ در 31 ژانویه به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (34.29 دلار) سقوط کرد، اما خرس‌ ها نتوانستند این روند را کنترل کنند.

در تاریخ 2 فوریه، قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسید که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر در حال جذب خریداران هستند. این احتمال شکست در بالای خط روند نزولی کانال را افزایش می‌دهد. در صورت وقوع این اتفاق، جفت AVAX/USDT می‌تواند حرکت صعودی خود را تا 44 دلار و سپس به سمت مقاومت حیاتی 50 دلار آغاز کند.

اگر قیمت از خط روند نزولی تغییر جهت دهد و به زیر 32 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. در این صورت شرایط برای کاهش قیمت به سمت خط حمایت کانال فراهم می‌شود.

تحلیل دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در چند روز گذشته، زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) نوسان دارد، اما خرس ها نتوانستند حمایت 0.07 دلار را به چالش بکشند. این نشان می دهد که فروش در سطوح پایین تر کاهش می یابد.

خریداران با خرید ارزان دوج کوین تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند و در کوتاه مدت قدرت را به دست آورند. اگر آنها موفق شوند، جفت DOGE/USDT می‌تواند به سمت خط روند نزولی صعود کند. این سطح کلیدی است که باید مراقب آن باشیم، زیرا خرس‌ها برای چندین روز با موفقیت از سطح دفاع کرده‌اند.

اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند. سپس ممکن است جفت به سمت حمایت 0.07 دلار کاهش یابد. از سوی دیگر، شکست بالای خط روند نزولی نشان دهنده تغییر روند بالقوه خواهد بود. سپس ممکن است جفت تا منطقه مقاومت 0.10 تا 0.11 دلار افزایش یابد.

تحلیل پولکادات (DOT)

خرس ها پولکادات را به زیر خط گردن الگوی سروشانه در 31 ژانویه کشیدند، اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند.

سرمایه‌گذاری در پولکادات توسط گاوها، قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.92 دلار) در تاریخ 2 فوریه رساند. شکستن و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (7.44 دلار) نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل خود را از دست می‌دهند. این ممکن است شرایط رالی صعودی تا 8.50 دلار فراهم کند.

به‌عکس این فرض، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، نشان‌دهنده فعال ماندن خرس‌ها در سطوح بالاتر خواهد بود. ممکن است جفت DOT/USDT برای چند روز بین میانگین متحرک ساده 50 روزه و سطح 6 دلار نوسان داشته باشد.

تحلیل چین لینک (LINK)

حرکت بدون روند چین لینک، با افزایش قیمت بالای 17.32 دلار در 2 فوریه به سمت بالا تغییر کرد و نشان داد که خریداران بر فروشندگان غلبه کرده‌ اند.

با این حال، احتمالاً خیلی ساده نیست که خرس‌ها تسلیم شوند و سعی خواهند کرد قیمت را به زیر سطح شکست برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است چندین گاو به دام بی‌افتند. این ممکن است منجر به سقوط به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (15.38 دلار) شود.

به جای این‌که، اگر خریداران قیمت را بالای 17.32 دلار حفظ کنند، یک شکست معتبر را نشان می‌دهد. سطح 17.32 دلار ممکن است به عنوان سکوی پرتاب عمل کند و جفت LINK/USDT را به سمت هدف 21.79 دلار سوق دهد.

منبع: کوین تلگراف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *