ارز دیجیتالتحلیل بازار

دلیل افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین به بالای 45 هزار دلار چیست؟

Rate this post

قیمت بیت کوین در اولین روز سال 2024 افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسید. بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 7.2 درصد افزایش قیمت داشت و در معاملات صبح روز سه شنبه آسیا به بالاترین رقم روزانه یعنی 45498 دلار رسید. قیمت ها در تعطیلات آخر هفته ثابت ماندند اما با شروع اولین هفته کاری سال جدید شروع به حرکت کردند.

این حرکت ناگهانی، بزرگترین دارایی دیجیتال جهان را به بالاترین سطح خود از مارس 2022، تقریباً دو سال پیش، رساند. این حرکت همچنین به این معنی است که بیت کوین اکنون تنها 34 درصد از بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار در نوامبر 2021 فاصله دارد.

افزایش قیمت بیت کوین چند روز قبل از تایید احتمالی ETF

در 2 ژانویه، کامرون وینکلووس گفت: بیت کوین به نظر می رسد که بهترین دارایی سال خواهد بود (همانند سال گذشته). کیتلین لانگ، مدیر عامل بانک کاستودیا افزود: از قبل می توان پیش بینی کرد، بیت کوین بهترین دارایی سال 2024 است!

علاوه بر این، معامله‌گر و تحلیلگر “Nebraskangooner” در صورت ادامه روند صعودی و خریداری بیت کوین توسط سرمایه گذاران بزرگ، موسسات و نهاد ها، قیمت به زودی به 48000 دلار خواهد رسید.

افزایش قیمت بیت کوین چند روز قبل از تایید احتمالی ETF

به نظر می رسد که این رالی صعودی همچنان توسط تبلیغات ETF اسپات بیت کوین هدایت می شود. چارلز گاسپارینو، خبرنگار فاکس بیزینس، گفت که SEC هنوز باید مراحل اداری را برای ETF های بیت کوین انجام دهد، بنابراین احتمالاً نتیجه نهایی در اواخر هفته اعلام خواهد شد.

در همین حال، لارک دیویس یوتیوبر رمز ارز اضافه کرد: شایعه‌ ها مبنی بر تایید ETF بیت‌ کوین در این هفته وجود دارد. آماده باشید.

مکس کایزر به همان اندازه خوشبین بود و در مورد 2 ژانویه اظهار نظر کرد:

همانطور که گفتم، عقب نشینی اخیر قیمت ارزهای دیجیتال موقتی است. اوراق قرضه در بازار خرسی قرار دارند. سهام بیش از حد خرید شده است. املاک و مستغلات حباب دارد. تنها پناهگاه امن در جهان که می توان اموال شما را بدون ترس از مصادره ذخیره کرد، بیت کوین است.

کارشناسان ETF به 10 ژانویه برای تأیید های احتمالی چشم دوخته اند، اما اعلامیه SEC ممکن است در پایان این هفته منتشر شود.

حرکت بزرگ بیت کوین کل سرمایه بازار را به بالاترین سطح خود از می 2022 به 1.82 تریلیون دلار رساند. بازار ارزهای دیجیتال اکنون تنها 40 درصد با سطح اوج خود در نوامبر 2021 فاصله دارند، زمانی که سقف کل به 3 تریلیون دلار رسید.

منبع: کریپتو پوتیتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *