ارز دیجیتالتحلیل بازار

بررسی 4 دلیل که چرا قیمت ریپل ممکن است سقوط کند!

Rate this post

سرمایه‌گذاران ریپل باید برای کاهش پتانسیل قیمت در هفته‌های آینده آماده شوند.

حداقل چهار شاخص در قیمت ریپل به نزولی در کوتاه مدت اشاره می‌کنند، که ترکیبی از تحلیل تکنیکال، اصول اساسی، و داده‌های درون‌زنجیره‌ای است.

الگوی پرچم خرسی در نمودار قیمت XRP

اولین نشانه از احتمال سقوط برای XRP، الگوی پرچم خرسی است.

پرچم خرسی یک الگوی ادامه دهنده نزولی است که با ایجاد یک مستطیل کوچک با شیب رو به پایین (کانال موازی) شکل می‌گیرد.

زمانی که این الگو در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال ظاهر می‌شود، قیمت با قدرت از سطح حمایت کانال به سمت پایین حرکت کرده و به اندازه ارتفاع پرچم کاهش می‌یابد.

از تاریخ 30 ژانویه، XRP به طور نامطمئن در خط روند پایین پرچم خرسی خود نوسان می‌دهد که نشان‌دهنده یک شکست بالقوه است.

همچنین، شاخص قدرت نسبی هفتگی آن (RSI) حدود 40 است،

که نشان‌دهنده یک منطقه خنثی است و احتمال کاهش بیشتر در بازار را نشان می‌دهد.

به همین دلیل، سرمایه‌گذارانی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در ریپل گرفته‌اند، باید با دقت نوسانات XRP را زیر نظر داشته باشند.

پس، شکست زیر خط در حال کاهش مراحل زیر پرچم، احتمال سقوط قیمت XRP به سوی 0.24 دلار را ایجاد می‌کند – کاهش تقریباً 55٪ نسبت به سطح قیمت فعلی – در ماه می یا ژوئن.

نهنگ های XRP در حال تخلیه هستند!

بر اساس اطلاعات Whale Alert، ریپل به شدت در حال مواجهه با شکست پرچم خرس است؛ این وضعیت با فروش قابل توجه ارز دیجیتال XRP با ارزش صدها میلیون دلار در صرافی Bitstamp و دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال هماهنگ می‌شود.

این شامل انتقال 24.75 میلیون دلار ارز XRP توسط ریپل به یک کیف پول ناشناخته در تاریخ 30 ژانویه می‌شود. این انتقال احتمالاً بخشی از فعالیت روزمره ریپل است که شامل توکن‌هایی است که هر ماه از حالت استیک خارج می‌شوند.

زمان این انتقالات قابل توجه XRP به صرافی‌ها به چشم می‌خورد، زیرا با یک تغییر حیاتی در توزیع دارایی‌های XRP هماهنگ است.

🔺 به طور خاص، کاهش چشمگیر ذخایر XRP نهنگ‌هایی که میان 100 میلیون تا 1 میلیارد توکن دارند (موج تیل)، همراه با افزایش دارایی‌ها توسط نهادهایی که بیش از 1 میلیارد توکن دارند (موج سیاه)، که ممکن است به عنوان صرافی‌های رمزنگاری شناخته شوند، وجود دارد.

🔺به دنبال کاهش دارایی های XRP در میان گروهی با 100 میلیون تا 1 میلیارد توکن، افزایشی مشابه در عرضه کنترل شده توسط گروه دارای 10 تا 100 میلیون XRP (موج قرمز) مشاهده شده است.

این نشان دهنده فروش یا توزیع مجدد ذخایر XRP توسط نهنگ ها است.

مشاهده صلیب مرگ و الگو سروشانه در چارت ریپل

فروش XRP به دلیل تداخل دو الگوی تکنیکال نزولی در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، خطر افزایش بیشتر را به همراه دارد.

1. ابتدا، ممکن است میانگین متحرک نمایی 50 روزه ریپل (موج قرمز) احتمالاً از زیر متحرک نمایی 200 روزه خود (موج آبی) عبور کرده و به شکل “صلیب مرگ” تبدیل شود – که به عنوان یک الگوی نزولی مشاهده می‌شود.

به عنوان مثال، یک صلیب مرگ که در نمودار روزانه XRP در دسامبر 2021 شکل گرفته است، حاکی از یک کاهش 65 درصدی در قیمت است.

2.  در دومین حالت، XRP در حال شکل گیری الگوی سر و شانه (H&S) در نمودار روزانه خود می‌باشد.

الگوی سر و شانه یک الگوی معکوس از روند صعودی به نزولی است که با یک قله (شانه)، یک قله بالاتر (سر) و یک قله پایین تر دیگر (شانه) مشخص می‌شود – همه در بالای یک خط حمایتی مشترک به نام خط گردن.

تحلیلگران هدف قیمت الگوی سر و شانه را با محاسبه حداکثر فاصله بین قله سر و خط گردن و شکست آن به سمت پایین از نقطه ای که قیمت از خط گردن عبور می‌کند، اندازه گیری می‌کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت XRP تا ماه مارس یا آوریل به حدود 0.34 دلار کاهش می‌یابد که 30 درصد از سطح قیمت فعلی را تشکیل می‌دهد.

کاهش چشمگیر معاملات اسپات ریپل

تحلیلگران نسبت به وقوع یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ریپل چندان خوشبین نیستند که ممکن است تقاضا برای XRP در برابر بیت کوین و اتریوم را کاهش دهد.

دعوای اخیر بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دلیل بزرگی است که در کنار عدم وجود یک ETF آینده برای XRP در ایالات متحده وجود دارد.

تاونسند لنسینگ، رئیس CoinShares، به کوین تلگراف گفت که برای پذیرش یک ETF اسپات ریپل، SEC باید موافقت کند که XRP یک امنیت نیست، سناریویی که در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد.

منبع: کوین تلگراف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *