آموزشترید در فارکس

اوردر بلاک چیست + آموزش اندیکاتور اوردر بلاک

4.5/5 - (6 امتیاز)

آموزش اندیکاتور اوردر بلاک

اوردر بلاک چیست؟

اندیکاتور اوردر بلاک برای متاتریدر اطلاعات ضروری در مورد ساختار بازار را ارائه می‌دهد. این اندیکاتور نواحی احتمالی برگشت روند را مشخص می‌کند. در نتیجه، تریدر فارکس می‌توانند مناطق برگشت قیمت صعودی و نزولی را شناسایی کرده و بر این اساس خرید و فروش کنند. علاوه بر این، هر زمان که سیگنال معاملاتی در دسترس باشد، این نشانگر هشدار می‌دهد.

اردر بلاک یک ساختار بازار است که به عنوان آخرین کندل نزولی قبل از حرکت قیمت صعودی و بالعکس شناسایی می‌شود. این بلوک‌های سفارش به عنوان حمایت و مقاومت عمل می‌کنند که در آن معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت جهت خود را معکوس کند. این اندیکاتور برای معامله‌گران پیشرفته مناسب است.

با این حال، معامله‌گران تازه کار می‌توانند با تمرین و تست آن در حساب دمو مهارت کسب کنند. این اندیکاتور در تمام بازه‌های زمانی و همچنین نمودارهای قیمت روزانه، هفتگی و ماهانه به خوبی کار می‌کند.

اوردر بلاک

استراتژی اوردر بلاک Order Block

در تصویر بالا نمودارEUR/USD در تایم فریم ۳۰ دقیقه مشاهده می‌کنید. همانطور که مشخص است این اندیکاتور اوردهای صعودی را با رنگ آبی و نزولی را با رنگ قرمز مشخص کرده است. علاوه بر این، نشانگر با پیام، صدا و اعلان‌های فشاری هشدار می‌دهد. اینها را می‌توان با توجه به نیازهای کاربر در تنظیمات اندیکاتور وارد کرد.

اگر قیمت وارد بلوک سفارش صعودی شود، نشان دهنده برگشت احتمالی قیمت است. بنابراین، معامله‌گران باید به دنبال نقطه ورود BUY بر اساس عمل قیمت در بلوک سفارش صعودی باشند. از آنجایی که بلوک سفارش صعودی نشان‌دهنده پشتیبانی قوی است، بهتر است که در صورت استفاده از سایر اندیکاتور‌ها آنها هم طبق استراتژی شما سیگنال خرید دهند بهترین محدوده برای حد ضرر می‌تواند پایین قسمت اوردر بلاک باشد.

به طور مشابه، اگر قیمت وارد یک بلوک سفارش نزولی شود، معامله‌گران فارکس باید موقعیت فروش را قرار دهند و انتظار می‌رود بازار معکوس شود. بهترین ورودی در منطقه نزولی بر اساس اقدام قیمت است. توقف ضرر بالای بلوک سفارش یا نوسان قبلی بهترین نتایج را ارائه می‌دهد. با این حال، معامله‌گران باید به دنبال ثبت سود با نسبت ریسک به پاداش خوب باشند.

آموزش اوردر بلاک

اردر بلاک در فارکس اغلب یک منطقه است و نه یک خط یا یک نقطه. بنابراین، معامله‌گران فارکس باید به اوردر بلاک نگاه کنند و در داخل منطقه واکنش مناسب نشان دهند. شکست بلوک سفارش نشان دهنده یک نقطه معکوس بالقوه روند در جهت خلاف روند است. با این حال، بلوک‌های سفارشی که در جهت روند قبلی ادامه می‌یابند، اغلب پاداش بیشتری دارند و نسبت ریسک به پاداش خوبی دارند. اوردر بلاک order block یک اندیکاتور فنی است که بر اساس فعالیت معاملاتی بانک‌های بزرگ و موسسات مالی، مناطق را ترسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: کپی تریدینگ چیست؟ به همراه آموزش کپی تریدینگ

این روش به طور گسترده توسط معامله‌گرانی که روندها را دنبال می‌کنند استفاده می‌شود. این اندیکاتور سعی بر آن دارد که نواحی یا زون‌هایی که توسط این معامله‌گران اوردر یا سفارش گذاری می‌شود را شناسایی کند. بازیگران بزرگ بازار سطوح با احتمال زیاد تغییر روند را انتخاب می‌کنند. بنابراین، اگر بتوانیم بلوک‌های سفارش order block را در نمودار پیدا کنیم، می‌توانیم سطوح احتمال بالا را پیدا کنیم. از این سطوح می‌توان برای ترید استفاده کرد.

انواع اوردر بلاک

  • Bullish order block
  • Bearish order block

اوردر بلاک صعودی

هنگامی که حداقل پنج کندل صعودی در یک سری پس از کندل نزولی تشکیل می‌شود، یک منطقه بلوک صعودی تشکیل می‌شود. این نواحی قبلاً در اندیکاتور اردر بلاک برنامه ریزی شده است، بنابراین نیازی نیست که هر بار این شرایط را به صورت دستی بررسی کنید. اندیکاتور OB به طور خودکار مناطق را ترسیم می‌کند.

اوردر بلاک نزولی

هنگامی که حداقل پنج کندل نزولی در یک سری پس از کندل صعودی تشکیل می‌شود، یک بلوک نزولی در نمودار شکل می‌گیرد.

اوردر بلاک

بلوک‌های سفارش یا اردر بلاک‌ها سطوحی هستند که توسط موسسات و معامله‌گران بزرگ به عنوان سطوح بحرانی انتخاب می‌شوند. این بلوک‌ها بعداً به مناطق با احتمال زیاد تبدیل می‌شوند. به همین دلیل است که از این بلوک‌ها برای باز کردن سفارشات خرید و فروش معلق استفاده می‌کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این اندیکاتور هم مانند سایر ابزارها به تنهایی نمی‌تواند سود مداوم یک تریدر را تضمین کند. بنابراین بهتر است از این ابزار در کنار سایر روش‌های معاملاتی مثل پرایس اکشن استفاده شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

مثالی از اردر بلاک

از آنجایی که بانک‌های مرکزی و مؤسسات بزرگ نقش بزرگی در حرکت قیمت دارند، ضروری است که بدانیم بلوک‌های سفارش خود را کجا قرار می‌دهند.

اگر بانک بزرگی بخواهد با بهترین قیمت ممکن وارد بازار شود، از بلوک های سفارش به جای یک سفارش بزرگ استفاده می کند.

اگر آنها این معامله را با یک سفارش بزرگ انجام دهند، ریسک می‌کنند که نقدینگی کافی برای ورود به آن وجود نداشته باشد و همچنین با شروع ورود و نگرفتن بهترین قیمت، ریسک افزایش قیمت را خواهند داشت.

در عوض، آنها چندین موقعیت را وارد می‌کنند که به عنوان بلوک‌های سفارش شناخته می‌شوند. آنها این بلوک‌های سفارش را در مناطق استراتژیک قرار می‌دهند که مطمئناً پر می‌شوند و بهترین قیمت ممکن را دریافت خواهند کرد.

راه دیگری برای فکر کردن به این موضوع این است که چگونه یک مؤسسه بزرگ نظم آنها را به هم می‌زند. اگر بخواهند با تجارت ۵۰۰ میلیون دلاری وارد بازار خاصی شوند، اما فقط ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شود، با دو چیز روبرو می‌شوند. اولین مورد این است که آنها به همان ۱۰۰ میلیون دلار اول وارد خواهند شد. با این حال، هنوز ۴۰۰ میلیون دلار باقی خواهد ماند که وارد نشده است. این می‌تواند شاهد افزایش قیمت باشد و با تلاش بانک‌ها برای خرید ۴۰۰ میلیون دلار باقیمانده، آنها در سطوح قیمتی بدتر و بدتر وارد خواهند شد.

اردر بلاک و پول هوشمند

مفاهیم پول هوشمند بر اساس آنچه بازیگران بزرگ در بازار انجام می‌دهند ساخته شده است.

یکی از راه‌هایی که معامله‌گران اغلب از مفاهیم پول هوشمند استفاده می‌کنند این است که به دنبال زمانی باشند که بازیکنان بزرگ بلوک‌های سفارش خود را قرار می‌دهند و شکار را متوقف می‌کنند.

ساده‌ترین راه برای شناسایی این توقف‌های هوشمند عرضه و تقاضا این است که به عملکرد قیمت و ساختار بازار خود نگاه کنید.

در مثال زیر، نحوه ایجاد این بلوک‌های سفارشی و چگونگی شکار توقف در اطراف ساختار بازار را بررسی می‌کنیم.

خرید بلوک سفارشی و معاملات پول هوشمند می‌تواند دست در دست سایر تحلیل‌های تکنیکال و معاملات پرایس اکشن شما مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین می‌توانید از اندیکاتورهای مفید دیگری استفاده کنید که می‌تواند به شما در اصلاح نقطه ورود و محل قرار دادن حد سود و حد ضرر کمک کند.

مثال زیر نشان می دهد که چگونه یک استاپ هانت رخ می‌دهد و شما می‌توانید از این اطلاعات برای انجام معاملات معکوس با احتمال بالا استفاده کنید.

اولین بخش از این استاپ هانت سطح مقاومت واضحی است که در محل قرار دارد. هر بار که قیمت این مقاومت را آزمایش کرده است، بازیگران بزرگ وارد عمل شده و قیمت را پایین آورده‌اند.

نکته کلیدی در این راه اندازی این است که تعداد زیادی از استاپ ضررها بالاتر از این مقاومت قرار می‌گیرند. بسیاری از معامله‌گرانی که در زمانی که قیمت به مقاومت رسیده است فروخته‌اند، استاپ‌هایشان درست بالاتر است و بازیگرن بزرگ این را می‌دانند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با متاتریدر نسخه اندروید و آیفون

وقتی قیمت دوباره به سمت مقاومت حرکت می‌کند، بعد از یک نفوذ کوتاه به بالای مقاومت مجددا پایین می‌آید. این امر بسیاری از این دستورات توقف ضرر را فعال می‌کند و بسیاری از معاملات را می‌بندد.

دانلود اندیکاتور اوردر بلاک

برای دانلود اندیکاتور اوردر بلاک روی دکمه زیر کلیک کنید. می‌توانید تجربه خود را از این اندیکاتور در پایین همین صفحه برای ما ارسال کنید تا دیگر کاربران شامحسن از تجربیات شما استفاده کنند. موفق باشید.

پیوند کوتاه: https://www.shamohsen.net/?p=1261

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *