ارز دیجیتالتحلیل بازاردسته‌بندی نشده

تحلیل بیت کوین و 9 آلت کوین پیشتاز در رالی صعودی (5 اسفند 1402)

Rate this post

تحلیل بیت کوین و 9 آلت کوین پیشتاز در رالی صعودی

بیت کوین در یک حرکت نزولی معامله می شود و احتمال تصحیح قیمت در کوتاه مدت را افزایش می دهد که ممکن است منجر به افت قیمت آلت کوین ها شود.

بیت کوین با مقاومت سخت نزدیک به 52000 دلار مواجه شده است که احتمال تصحیح قیمت در کوتاه مدت را افزایش می دهد.

طبق منابع مختلف، از جمله BitMEX Research

این حرکت بدون روند منجر به خروج خالص تقریباً 36 میلیون دلار از صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در 21 فوریه شد.

با این حال، سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در 22 فوریه متوقف شد و آن روز شاهد ورود خالص حدود 251 میلیون دلار به صندوق های ETF بود.

برخی از تحلیلگران معتقدند که بازارها برای عقب نشینی قبل از هاوینگ در ماه آوریل آماده هستند.

تاجر و تحلیلگر معروف Rekt Capital گفت که چرخه صعودی فعلی بیت کوین مشابه روند صعودی 2016 و 2020 است.

اگر تاریخ تکرار شود، “یک دوره قبل از هاوینگ” و به دنبال آن “دوره انباشت مجدد پس از هاوینگ” ممکن است رخ دهد.

تردید بیت کوین در مورد ادامه رشد خود باعث شده تا سرمایه‌گذاران سود خود را در آلتکوین‌های منتخب ذخیره کنند.

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال ضروری است تا رالی صعودی در بلندمدت پایدار باقی بماند و روند به سالمی خود ادامه دهد.

این امر به سرمایه‌گذاران خرد این امکان را می‌دهد که فرصت خریدی مناسب ایجاد کنند و به سرمایه‌گذاران با دارایی‌های بیشتر اجازه بدهد تا در سطوح پایین‌تر با نرخ مناسب ارزهای مورد نظر را خریداری کنند.

سطوح حمایتی حیاتی که باید در مسیر نزولی بیت کوین و آلت کوین ها مراقب آن باشیم چیست؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل بیت کوین (BTC)

سایه بلند روی کندل بیت کوین در 21 نوامبر نشان می دهد که گاوها از ادامه دار شدن روند نزولی در حمایت فوری 50625 دلار جلوگیری کردند و از این فرصت برای خرید ارزان بیت کوین استفاده کردند، اما نتوانستند بر مقاومت 52000 دلاری غلبه کنند.

خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را زیر 50625 دلار کاهش دهند. اگر این هدف را دستیابی پیدا کنند، جفت BTC/USDT ممکن است در سطح حمایتی 48970 دلار سقوط کند. از طرف دیگر، ارتفاع از این سطح نشان‌دهنده حفظ حالت صعودی و عزم خریداران در برابر نزول است. روند صعودی با شکست بالای 52000 دلار ادامه خواهد یافت، و پس از آن، این جفت می‌تواند به 60000 دلار برسد.

با این وجود، احتمالاً خرس‌ها برنامه‌های دیگری نیز در نظر دارند. آنها قصد دارند قیمت را زیر 48970 دلار برسانند. اگر این اقدام را انجام دهند، فروش ممکن است تشدید شود و این جفت ممکن است به SMA 50 روزه (45247 دلار) سقوط کند.

تحلیل اتریوم (ETH)

اتریوم در 22 فوریه سعی کرد از مقاومت روانی 3000 دلاری خود عبور کند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.

تحلیل

فروشندگان در حال تلاش برای شروع اصلاح به سمت سطح شکست 2717 دلار هستند. این سطح اهمیت داری دارد زیرا نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2734 دلار) است. در صورتی که قیمت با نیروی کافی از 2717 دلار به سمت بالا حرکت کند، نشان از این دارد که گاوها با خرید لحظه‌ای اتریوم سطح را به حمایت تغییر داده‌اند. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا مقاومت 3000 دلار را پشت سر گذارند. اگر این موفقیت را کسب کنند، جفت ETH/USDT ممکن است به 3300 دلار برسد.

از سوی دیگر، خرس‌ها برای گرفتن قدرت از گاوها باید قیمت را زیر 2717 دلار بکشند و این سطح را حفظ کنند. این جفت ممکن است سپس به سمت SMA 50 روزه (2497 دلار) سقوط کند. چنین سقوط عمیق‌تری ممکن است باعث به تأخیر افتادن مرحله بعدی روند صعودی شود.

تحلیل بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین پس از شکستن مقاومت 367 دلاری در 21 فوریه، روند صعودی خود را از سر گرفت. هدف بعدی در صورت ادامه دار شدن رالی افزایشی 400 دلار است.

تحلیل

خرس‌ها سعی می‌کنند حرکت رو به بالا در قیمت 400 دلار را متوقف کنند، اما اگر گاوها در این سطح همچنان به خرید سریع بایننس کوین ادامه دهند، نشان‌دهنده آن است که هر کاهش کوچک را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. این واقعیت می‌تواند چشم‌انداز رالی را به 460 دلار بهبود بخشد.

اولین حمایت در جهت نزولی در سطح 368 دلار و سپس در میانگین متحرک 20 روزه (344 دلار) قرار دارد. در صورت عدم حفظ این سطح حمایت، اصلاح ممکن است به SMA 50 روزه (318 دلار) برسد. این سطح برای گاوها بسیار حیاتی است، زیرا شکستن آن نشان‌دهنده تغییر روند است.

تحلیل سولانا (SOL)

سولانا در 21 فوریه از SMA 50 روزه (99 دلار) جهش کرد، اما گاوها با ایجاد فشار خرید سولانا در بهترین قیمت نتوانستند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (105 دلار) برسانند.

تحلیل

بله، این تحلیل قیمتی که شما ارائه کردید به نظر می‌رسد که خرس‌ها دارای استراتژیی برای تضعیف قیمت جفت SOL/USDT هستند. آنها قصد دارند با کاهش قیمت زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA 50)، موقعیت خود را تقویت کرده و احتمالاً باعث جذب خریدهای تهاجمی از سوی گاوها شوند. در صورت موفقیت در این اقدام، قیمت ممکن است به 93 دلار و سپس به 80 دلار کاهش یابد.

به علاوه، در صورتی که گاوها بخواهند روند صعودی را تثبیت کنند، باید توانایی غلبه بر خط روند نزولی را از خود نشان دهند تا نشان دهند که اصلاح ممکن است به پایان برسد. پس از این تاثیر، احتمالاً جفت SOL/USDT می‌تواند به سمت 126 دلار صعود یابد، که اینجا خرس‌ها احتمالاً یک دفاع قوی را ارائه خواهند کرد.

ریپل (XRP)

ریپل در 22 فوریه یک الگوی اینساید دی (inside-day) را تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان است. این عدم قطعیت در 23 فوریه قیمت را کاهش داد و مشخص کرد که خرس ها بر گاو ها غلبه کرده اند.

خرس‌ها قصد دارند این جفت را به سمت سطح حمایت قوی در بازه 0.48 تا 0.46 دلار ببرند. یک حرکت قوی به سمت بالا در اثر خریداری ریپل با نرخ مناسب در این بازه، نشان‌دهنده آن است که جفت XRP/USDT برای چند روز در یک کانال رنج میانگین میان 0.46 دلار و 0.57 دلار باقی مانده و سرمایه‌گذاران در این بازه فعالیت می‌کنند.

کاردانو (ADA)

کاردانو در تلاش است تا در میانگین متحرک 20 روزه (0.57 دلار) حمایت شود، اما خرس ها تسلیم نشده اند و فشار فروش را حفظ می کنند.

اگر خرس‌ها قدرت را در دست بگیرند، جفت ADA/USDT می‌تواند به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA 50) با ارزش 0.53 دلار برسد. این یک سطح مهم برای دفاع از سمت گاوها است، زیرا اگر این سطح از بین برود، جفت ممکن است تا سطح حمایت حیاتی 0.46 دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت با نیروی به میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان‌دهنده آن است که احساسات مثبت همچنان باقی مانده و معامله‌گران به دنبال خریداری سریع کاردانو با کاهش قیمت هستند. گاوها در این صورت سعی خواهند کرد بر سطوح مقاومت بین 0.64 تا 0.68 دلار غلبه کنند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ تلاش کرد تا بهبودی را در 22 فوریه آغاز کند، اما خرس ها به شدت از متحرک نمایی 20 روزه (37.90 دلار) دفاع کردند. این نشان می دهد که سرمایه گذاران با هر رالی صعودی جزیی برای فروش اقدام می کنند.

خرس‌ها در تاریخ 23 فوریه به فروش خود ادامه دادند و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA 50) که برابر با 35.96 دلار است، کاهش دادند. جفت AVAX/USDT ممکن است تا سطح حمایت در 32 دلار کاهش یابد. یک جهش ثابت از این سطح نشان‌دهنده است که این جفت ممکن است برای مدتی بین 32 تا 42 دلار در نوسان باقی بماند.

به عنوان مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به بالاتر برود، این نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. در این صورت، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای 42 دلار برسانند و الگوی سر و شانه معکوس را تکمیل کنند.

تحلیل دوج کوین (DOGE)

گاوها در تلاشند تا دوج کوین را بالای مثلث متقارن نگه دارند، در حالی که خرس ها سعی دارند قیمت را به زیر آن برگردانند.

اگر قیمت از سطح فعلی برگشت، گاوها سعی خواهند کرد با سرمایه‌گذاری در دوج کوین، جفت DOGE/USDT را به سمت بالای مقاومت 0.09 دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می‌تواند یک روند صعودی را به سمت منطقه مقاومت 0.10 تا 0.11 دلار آغاز کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA 50) با ارزش 0.08 دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. سپس این جفت ممکن است به خط روند نزولی سقوط کند. شکستن زیر این سطح، می‌تواند مزیت را به نفع خرس‌ها متمایل کند.

تحلیل چین لینک (LINK)

چین لینک در یک روند صعودی عقب نشینی کرده است. خرس ها در تلاش هستند تا قیمت را به سطح شکست 17.32 دلار برسانند.

اگر قیمت با نیروی به سمت بالا از سطح 17.32 دلار بازگردد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (18.67 دلار) برسد، نشان‌دهنده آن است که گاوها سطح را به حمایت تغییر داده‌اند. این احتمال تست مجدد سطح 20.85 دلار را افزایش می‌دهد.

سطح حمایت حیاتی در روند نزولی SMA 50 روزه (16.65 دلار) قرار دارد. اگر این سطح شکسته شود، نشان‌دهنده آن است که گاوها تسلیم شده‌اند. این ممکن است منجر به یک اصلاح عمیق‌تر به سمت 15 دلار و سپس به 12.85 دلار شود.

تحلیل پولکادات (DOT)

گاوها سعی می کنند پولکادات را در الگوی کانال صعودی نگه دارند، در حالی که خرس ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر آن بکشند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (7.41 دلار) و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی برای گاوها و خرس‌ها ایجاد نمی‌کند. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (7.17 دلار) برسد، جفت DOT/USDT ممکن است تا سطح حمایت 6.50 دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، یک جهش قوی از سطح فعلی نشان می‌دهد که گاوها با خریداری پولکادات، به شدت از خط حمایت دفاع می‌کنند. این ممکن است باعث نگه‌داشتن قیمت در داخل کانال برای مدتی بیشتر شود. گاوها قصد دارند این جفت را به سمت خط مقاومت کانال سوق دهند.

منبع: کوین تلگراف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *